Monday 15 December 2014

Kepentingan Memakai Kasut

Kepentingan memakai kasut yang selesa

Mengapa memakai kasut yang selesa begitu penting? Apa yang terjadi dengan kata-kata “Kecantikan adalah kesakitan”? Ya, Kecantikan adalah sakit, tetapi kecantikan dan gaya bernilai menahan kesakitan itu? Terdapat pelbagai jenis kasut untuk lelaki dan wanita. Bagi lelaki, gaya termasuk yang formal hitam berkilat, kasut yang runcing, Kasut kasual dan selipar. Bagi wanita, gaya yang termasuk tumit, flat sandal atau selipar, Kasut wanita, dan banyak lagi. Kasut boleh menggambarkan personaliti seseorang dan rasa fesyen, tetapi ia juga boleh membawa kesakitan yang amat sangat.

Lelaki biasanya pergi bagi apa yang mereka rasa adalah kasut yang paling selesa bagi mereka, walaupun apa yang orang lain fikirkan, kerana mereka tidak memilih dan pilih-Pilih kerana wanita. Wanita, di sisi lain, bergantung pada majlis berkenaan, memilih untuk menanggung kesakitan selagi kaki mereka kelihatan baik.

Walau bagaimanapun, apa yang berlaku dengan kebanyakan perempuan adalah bahawa apabila mereka berada di pusat membeli-belah dan mereka memakai kasut tumit 5 inci kerana mereka hanya datang dari satu peristiwa, atau mereka hanya berasa seperti memakai, mereka mula mengadu sejam atau dua kemudian pedih, sakit kaki dan jari kaki. Memakai kasut yang tidak selesa baik hanya seketika, tetapi faedahnya akan bertukar menjadi keburukan bukan sahaja kepada kaki tetapi juga untuk kesihatan dan kesejahteraan peribadi, jika anda mula memakai mereka untuk jangka masa yang panjang.

Berikut adalah beberapa sebab-sebab dan kenyataan-kenyataan yang menonjolkan kepentingan memakai Kasut paling selesa:

Kasut yang tidak selesa boleh Dapatkan pada saraf dan menyebabkan kesihatan anda.

Contoh akan menjadi orang-orang yang runcing. Kasut runcing boleh memuji pakaian anda, tetapi belum anda pernah terfikir bagaimana anda buat dua atau tiga jari kaki rasa sedang squished bersama-sama untuk tempoh masa yang panjang? Tidak anda dianggap menyakitkan kaki anda akan menjadi? Ini adalah juga tidak bermanfaat untuk kesihatan anda, kerana kaki anda akan mengalami kesakitan, terutamanya di jari kaki buat dua, kerana di Morton Neuroma, iaitu penebalan yang tidak normal tisu-tisu yang mengelilingi kaki. Kadang-kadang, kes ini boleh menjadi sangat serius, penawar sahaja yang perlu pembedahan hanya untuk menghilangkan kesakitan.
Ia akan menjadi sempurna denda jika anda hanya merancang untuk memakai Kasut ini menyusahkan untuk tempoh masa yang singkat, dan kemudian anda hanya sekadar boleh Tukar ke dalam orang-orang yang lebih selesa selepas peristiwa itu, seperti selipar atau sandal. Ianya juga baik untuk kesihatan dan kebersihan peribadi anda jika anda membenarkan kaki anda untuk berehat dan bernafas.

Ia menjejaskan cara anda berjalan.

Sebaik sahaja Kasut menyusahkan mengambil tol negatif pada kaki, kesakitan mungkin menyerang begitu teruk bahawa ia akan mula mempunyai kesan ke atas cara anda berjalan. Anda mungkin mendapati diri anda mula tempang, oleh yang demikian, menjadikan ia lebih sukar bagi anda untuk berjalan kaki. Jika anda tidak tahu, kesihatan mempunyai sambungan untuk jenis-jenis kasut yang anda pakai. Memakai kasut yang tidak selesa akan mempunyai kesan negatif ke atas cara anda berjalan, meletakkan tekanan pada bahagian-bahagian lain badan anda, serta, lutut, paha, pergelangan kaki, pinggang dan belakang anda. Sikap anda juga boleh menukar kedudukan. Juga, jika anda adalah orang yang lutut dan pergelangan kaki adalah sangat sensitif, anda mungkin akhirnya mendapatkan buku lali yang berpintal atau topi dislocated lutut.

Kasut adalah bertujuan untuk melindungi kaki, tidak cedera atau merosakkan mereka.


Kasut buruk akhirnya akan memberikan anda kaki lepuh, bunions dan/atau kelepuhan. Ini adalah tindak balas di kaki kepada miskin Kasut. Tiga ini akan awfully menyakitkan dan lepuh hanya boleh pergi yang ‘ sendiri.

No comments:

Post a Comment